Godmorgon!..

Godmorgon folket!
Solen skiner, fåglarna kvittrar och här sitter jag, uppe med tuppen idag :P
Dagens planka är gjord och protein smothien (hur de nu stavas) är intagen,
så nu är man redo att inta dagens alla äventyr :P
 
Som ni kanske har förstått så har bebisen anlänt,
den 2 augusti tittade hon ut och såg verkligheten för första gången :)
Förlossningen gick super duper bra,
fattar inte vad alla är nervösa för :P
Men som sagt så fick jag epiduralen och de va ju rena mirakel drogen :P
Jag fick säga till barnmorskerna
"hörrni, kan ni säga till mig när jag har en värk, för jag känner absolut INGENTING" ;)
 
Ett litet flickebarn på 3350g och 48cm lång
(försökte lägga upp en bild men de funkar inte så...)
 
 
Nu när sessan är ute så börjar min kamp att gå ner till min normala vikt igen och få tillbaka kroppen :P
 
När jag kom in till förlossningen så vägde jag 76,4kg och nu väger jag 63,5 kg,
alltså har jag lyckats gå ner 12,9kg!!!!
Utan någon ansträngning men nu får man kämpa lite oxå,
jag hade tänkt ligga vid 55 eller 57 kg när jag är klar :)
 
Och som ni vet så skriv jag in mina mått dagarna innan förlossningen,
så jag tänkte uppdatera dom lite :P
 
4 dagar efter förlossningen :
 
Lår = 58cm
Vad = 34cm
Rumpa = 101cm
Höft = 92cm
Mage = 89cm
Midja = 78cm
Arm = 27cm
Bröst = 95cm
 
Vikt = 67,5kg
 
Idag :
 
Lår = 55cm
Vad = 34cm
Rumpa = 100cm (aa jag vet! måste fixa de här )
Höft = 88cm
Mage = 86cm
Midja = 76cm
Arm = 27cm
Bröst = 92cm
 
Vikt = 63,5kg
 
Så jag har ju lite att jobba med som ni ser men nu börjar kampen att återfå kroppen.
Min träning kommer att vara lång promenader och lätta styrkeövningar till en början tills kroppen har läkt helt,
sen börjar de tunga :P
Och kosten blir så som den såg ut innan jag vart gravid,
proteinrik, fett rik och mindre kolhydrater.
 
Massa kolhydrater till frukost men mindre till lunch och middag.
Och endast godsaker på helgerna!!!
 
Så önska mig lycka till så kör vi :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0