En utvilad Sandra...

Asså vilken underbar natt vi har fått!
Min älskade Kiara somnade klockan 20:00 igår kväll och vaknade 03:00 och åt lite,
somnade om till klockan 06:00 imorse!!!
 
Jag gick och la mig 20:30 så jag fick sova 6½ timme i sträck! 
De va inte igår kan jag ju säga :P
 
Vi var på BVC igår och Kiara fick sina 2 3månaders sprutor i varsitt lår,
hon var super duper duktig,
hon skrek i 30sekunder sen va de över och hon hittade annat att roa sig med :)
Men på kvällen vart hon lite små grinig men de va ju inte konstigt för hon fick lite feber,
men vi löste de med lite alvedon :)
 
Idag har vi varit på lång promenad och handlat på ica tills på lördag när vi tänkte baka lite :)
Då blir de Fransk Chokladkaka med grädde :P
 
 
Har även hunnit storstäda här hemma och tvättat ;)
 
Nu ska vi bara ta de lugnt och vänta tills pappsen kommer hem :)
 
Tänkte gnälla av mig lite oxå,
varför har så många gamla tanter hundar?
Och varför kan dom bara inte hålla i dom när man går förbi?!
Vi har 2 stora hundar,
okej dom är inte världens lydigaste men dom får fasiken inte gå fram till andra människor eller andra hundar!
Dom här gamla tanterna med sina små olydiga, dominanta terrierna,
som drar sig mot mina ben och de känns som om dom skulle bita tag vilken sekund som helst.
Dra hunden mot ditt ben istället! 
Säg till den att den inte få göra så!
Sen desutom när jag tar med mig en av våra hundar så eskalerar allt och dom små olydiga, dominanta hundarna börjar skälla, morra och attackera mot våra hundar
(som vi försöker hålla i för att dom inte ska få tag på den lilla skit hunden), 
vad gör tanten?
HON LÅTER HUNDEN ATTACKERA OCH DRA MOT VÅRA HUNDAR,
SÄGER INTE TILL DEN,
DRAR INTE TILLBAKA DEN TILL SIN SIDA!!!
 
Så självklart så kan inte jag vara tyst så utan brukar säga de att dom får skylla sig själva nästa gång för då tänker inte jag hålla i min hund heller :/
Asså jag blir tokig!
"Stora hundar är så läskiga och farliga"
F U!
Små terriers är fan så mycket farligare och läskigare specielt när dom har en gammal tant i andra änden av kopplet :/
 
Så en varning till alla som är ute och går,
akta er för tanter med småhundar i kopplet ;)
 
 
Vet ni hur länge jag har velat gnälla ut om detta?
Ända sen jag skaffade hund och märkte hur livet med hund verkligen är.
Jag är mer rädd för hundar idag än vad jag va innnan jag skaffade hund :/
 
Nej nu blir de lite serie maraton innan Sessan vaknar igen ;)
 
Dagens Sanning
 
 
 
Morgon dagens ämne: Aktivering av barn :)
 
 
Hörs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0