Ny start på ett nytt aktivt liv...

Som ni kanske ser så finns de inga gamla inlägg kvar,
tanken är att jag ska starta en träningsblogg om min väg till super kroppen som jag har längtat efter ett bra tag nu.

Så nu kör vi igång tycker jag, dessvärre så har jag inte tagit några bilder på dagens mat men de kommer garanterat bilder på morgondagens mat :P

Här kommer start numrerna...

Lår = 57cm
Mage = 84cm
Midja = 72cm
Höft = 93cm
Arm = 27cm
Vad = 34cm
Rumpa = 99cm
Bröst = 88cm

Vikt = 63,3kg

Fett = 29,7%

BMI = 23,7

Jag kan ju meddela för skojighetens skull att förra fredagen vägde jag 64,3kg och hade ett bmi på 31,1 :P

Åka till östersund lönar sig ;)
Tack tjejer för en riktigt rolig och spännande vecka!!! :)

Dagens måltider:

Frukost: 1 Naturdiet shake 110Kcal


Lunch: Kycklinggryta med paprika (Taget från Buffe) med ungsbakad potatis med vitlök och rosmarin.

För 4 personer

900g kycklinglårfilé
1 gul paprika
1 röd paprika
1 grön paprika
2 vitlöksklyftor
1 gul lök
1 burk hela tomater (ca 400g)
1tsk chiliflakes

olivolja, salt

Gör så här:

1. Skär kycklingen i 3cm stora bitar.
Dela, kärna ur och skär paprikan i 3cm stora bitar.
Skala och finhacka vitlök och lök.
2. Stek kycklingen i 2msk olja med vitlök och lök i en stor stekpanna ca 5minuter.
Tillsätt paprikan och stek i ytterligare ca 2 min.
3. Blanda i tomat och chili.
Dela tomaten i lite mindre bitar med en slev.
Krydda med 1 ½ tsk salt.
Låt koka ca 20minuter under lock, rör om då och då.
Servera med valritt tillbehör...

Fri från: Gluten, laktos, mjölkprotein och ägg.

Ungsbakad potatis

För 4 personer

700g fast potatis, gärna små
4 vitlöksklyftor
4 rosmarinkvistar
1dl olivolja

Salt, svartpeppar

Gör så här:

1.Sätt ugnen på 200grader.
Skär potatisen i klyftor.
Skala och finhacka vitlöken.
Repa rosmarinen och lägg undan lite till garnering.
2. Blanda potatis, vitlök, rosmarin och olja i en ungssäker form.
Krydda med 1tsk salt och 1krm peppar.
Ställ mitt i ugnen 30-40minuter, rör om då och då. garnera med resten av rosmarinen.

Fri från gluten, laktos, mjölkprotein och ägg.


Middag: Sallad med avacado, laktosfri keso, köttbullar och mexikansk sås...riktigt gott!!!!

Motion idag: Jobb i 7 timmar och alldeles strax blir de lite wii dans :P

Vi hörs igen imorrn med lite bilder oxå :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0