Min älskling har kommit hem!...


Äntligen är min vovve hemma igen!
Han har bott hos min pappa när jag har varit uppe i östersund och pluggat.



Nuhar vi precis kommit hem från en promenad efter maten :)

Nu så är det dax att raportera...

Dagens måltider!!!

Frukost: soygurt vanilj med fullkorns flingor och två mackor med tofu vitlöks färsk ost och en kopp te.



Lunch: 1 Morotsbiff med sallad, avacado och mexicana sås.



Recept på Morottsbiffar: 

* ca 1,2 liter havregryn

* 2 gula lökar

* 4 morötter

* grönsaksbuljongpulver (motsvarande 3 tärningar)

* 4 tsk paprikapulver

* 4 tsk curry

* 0,75 l vatten

* salt och peppar

Gör så här:

Hacka löken och fräs i olja. Skala och riv morötterna fint. Lägg i tillsammans med löken. När morötterna är mjuka tillsätter du havregryn och vatten. Tillsätt grönsaksbuljong, paprikapulver och curry och koka ihop till en fast smet. Smaka av med salt och peppar. Kyl ner en stund. Forma sedan biffar, inte för tjocka, i önskad storlek. Stek någon minut på varje sida. Det räcker att de får lite färg, det är nämligen svårt att genomgrädda dem. Men det gör inget för de ska vara så, och jäättegooda!! :) 

Laktos- och mjölkfritt: Kontrollera buljongen så den inte innehåller mjölk eller laktos. Annars så är receptet fritt från detta om du steker i olja.

Glutenfritt: Använd specialframtagna havregryn. Kontrollera även här buljongen.



Middag: Lövbiff, sallad och bearnaisesås



Jag tycker att jag har varit grymt duktig :D

De gäller att komma iväg till gymmet oxå men de blir de på tisdag morgon innan tandläkaren ;)

Nej nu ska jag lägga soffan på ryggen och glo på dumburken en stund,
men vi hös imorrn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0